Η ομορφιά, η κίβδηλη ομορφιά και το ημερολόγιο

…εξ αφορμής ενός ημερολογίου

Η καλλιέργεια του χαρακτήρα αποτελεί το πρώτιστο μέλημα κάθε ανθρώπου αν θέλει να είναι γλυκύτατος και επιθυμητός στις διάφορες συναναστροφές του

Η ομορφιά του σώματος για να φαίνεται πραγματική  ομορφιά, θα πρέπει να συνοδεύεται με συμπεριφορά που πηγάζει από καλό χαρακτήρα. Διαφορετικά όσο και αν είναι όμορφο πλάσμα ένας άνθρωπος, (ωραία εξωτερικά σωματικά χαρακτηριστικά), στα μάτια των άλλων θα φαίνεται εμετικό, σκιάστρο και απλησίαστο. Εκτός και αν περιφέρεται χωρίς να εκφράζεται. Να είναι σε γυάλινο κλουβί. Σε βιτρίνα. Μόνο να το βλέπεις. Ούτε να το αγγίζεις ούτε να του μιλάς.  Έλα όμως που ο άνθρωπος για να είναι άνθρωπος θα πρέπει να επικοινωνεί με τον άλλο.

Στο γραφείο μου συνηθίζω να έχω μπλοκ ημερολογίου που μπαίνει σε βάση και κάθε χρόνο το αλλάζω. Πήγα σε ένα μεγάλο βιβλιοπωλείο που άνοιξε τελευταία. Μπαίνοντας μέσα αντίκρισα δύο γυναικείες υπάρξεις η μία πίσω από πολυτελέστατο πάγκο και η άλλη να περιφέρεται  ανάμεσα στα βιβλία. Πριν καν ανοίξω το στόμα μου να πω καλημέρα, αυτή που ήταν στον πάγκο, μου έδειξε νοηματικά να αποταθώ στην αιθέρια γυναικεία ύπαρξη η οποία με χάρη λικνιζόταν ανάμεσα στο Σωκράτη, Πλούτωνα, Ευριπίδη και Πλίνιο. Ολοταχώς πήγα προς την  … ιτιά των χιλίων καρατίων και της λέω ευγενικά, αυτό που δεν πρόλαβα να πω στην προηγούμενη.

-Καλημέρα σας. Περιμένω να μου χαμογελάσει ευγενικά, για να επιβεβαιώσει την γλυκύτατη ομορφιά της και τη χάρη του φιδίσιου κορμιού της.

– Ναι! Ναι! Τι θα θέλεις; Μου λέει άχαρα, τραχιά με παγωμένη ματιά και σκληράδα στα καλλιτεχνικά φρύδια της.

– Θέλω ένα ημερολόγιο γραφείου. Της λέω, συνεσταλμένα και σιγά.

– Έλα εντώ! Μου λέει προστακτικά, σηκώνοντας το δεξί της χέρι και με περισσή σπουδή να σπρώχνει προς τα πίσω  με αυταρέσκεια μια τούφα μακριά ξανθά μαλλιά που ήταν ριγμένα στον πρόσωπό της. Και με περισσό, κομψότατο λίκνισμα να πηγαίνει στην άλλη άκρη του καταστήματος. Εγώ μελαγχολικός, την ακολουθώ σκυφτός και σκέφτομαι. Πηγαίνει σε ένα μικρό τραπέζι πάνω στο οποίο ήταν πολλά ημερολόγια τύπου τετραδίων και αυτά του γραφείου, τα εβδομαδιαία με σπιράλ, παίρνει ένα τετράδιο (Diary) και μου λέει:

-Να!!!  Να!!! Πιάσε.

– Δεν είναι από αυτά που θέλω. Της λέω σιγά

-Ε΄ Τι θέλεις λοιπόν; Μου λέει κάπως θυμωμένα και απρόσμενα με σκληρό ύφος.

– Το ημερολόγιο που θέλω είναι μπλοκ ημερολογίου με πολλά φύλλα τρυπημένα και μπαίνουν σε βάση, πάνω στο γραφείο. Απαντώ, επεξηγώντας κάπως απότομα αυτή τη φορά και καθαρά.

– Πιάσε!!! Μου ανταπαντά, δίνοντας μου με άκομψο τρόπο ένα ημερολόγιο σπιράλ.

-Μα αυτό δεν μπαίνει σε βάση. Της λέω.

– Ε΄ τι θέλεις κύριος. Αφού, δεν μου δίνεις να καταλάβω. Μου απαντά αυτή τη φορά απροκάλυπτα, νευριασμένα και με αχαρακτήριστη αυθάδεια.

– Ευχαριστώ. Ίσως να μην έχετε. Της λέω χαμηλόφωνα και φεύγω ολοταχώς, σκεφτόμενος στο δρόμο μήπως πράγματι δεν της έδωσα να καταλάβει. ( Το ιδίωμά μου. Αρχικά πάντα ρίχνω το φταίξιμο σε μένα, μέχρι να εξετάσω την όλη κατάσταση και πάλι αφήνω παράθυρο για δική μου ατέλεια ή ευθύνη.)

Μπαίνω σε ένα άλλο βιβλιοπωλείο. Και αυτό καινούργιο και αυτό μεγάλο. Με την ανταπόδοση, του  καλημέρα μου, έρχεται ολοταχώς κοντά μου μια μικρόσωμη κοπέλα, με σπυράκια και μαύρα μαλλιά, μέτριας εμφάνισης και με γλυκύτατο χαμόγελο, ανοιχτόκαρδα και ευγενικά ζητά να μάθει τι θέλω να πάρω.  Της λέω την ίδια φράση που είπα στην προηγούμενη άχρωμη, ψυχρή και ανάποδη καλλονή. «Μάλιστα. Ελάτε μαζί μου κύριε.» Μου απαντά με ένα μεγάλο πλατύ χαμόγελο. Πηγαίνει σε ένα ράφι μιας βιβλιοθήκης, παίρνει προσεκτικά το ημερολόγιο του 2011, μου το δίνει με εσωτερική γαλήνη και ευγένεια. Με παρακολουθεί που το κοιτάζω προσεκτικά και διερευνητικέ και μόλις αντιλαμβάνεται ότι είναι αυτό που ζητώ, πολύ ντροπαλά και χαριτωμένα ζητά να μάθει αν θέλω κάτι άλλο για να με εξυπηρετήσει. Της απαντώ «ευχαριστώ», το αγοράζω, εκείνη μου λέει «καλημέρα σας» και φεύγω.

Οι δύο αντιθέσεις στην εξωτερική ομορφιά. Οι δύο αντιθέσεις στην εσωτερική ομορφιά.

Όπως εξαφανίζεται πολύ γρήγορα η εξωτερική σωματική ομορφιά και τη θέση της παίρνει η εμετική μαυρίλα του ακαλλιέργητου χαρακτήρα που πάντα απωθεί τους άλλους, έτσι εύκολα και γρήγορα εξαφανίζεται και η εξωτερική σωματική ασχήμια και τη θέση της παίρνει η ομορφιά, η ζεστασιά και η γλυκύτητα του καλλιεργημένου χαρακτήρα που προσελκύει τον κάθε ένα.

Εσείς με ποια από τις δύο πιο πάνω γυναικείες υπάρξεις θα μπορούσατε να συνεργάζεστε ή να συνυπάρξετε;

This entry was posted in Καθημερινά, Κοινωνικά. Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

