Η συνέχεια ενός πορίσματος και οι Αλεξανδρινοί βασιλείς

Πόλεμος μεταξύ πορίσματος και πολιτικών

Είναι στα πρωτοφανή και στα πρωτάκουστα, στον 21ο αιώνα, σε μια περίοδο όπου υποτίθεται ανέβηκε ο πήχης του πολιτικού πολιτισμού, του μορφωτικού επιπέδου και της γενικότερης κοινωνικής ευαισθησίας,  να βρισκόμαστε σε μια θλιβερή κατάσταση,  όπου ο πολιτικός κόσμος, στην περίπτωσή μας ο κυβερνών πολιτικός κόσμος, να πέφτει τόσο χαμηλά και να μην ξέρει ή να μην θέλει να αντιμετωπίσει αξιοπρεπώς μια δύσκολη και ευαίσθητη κατάσταση. Δηλαδή το πώς να διαχειριστεί σωστά ένα πρόβλημα με γνώμονα το συμφέρον ολόκληρου του λαού σε αυτό το τόπο, τόπο που θα πρέπει να έχει εξέλιξη και συνέχεια.

Δεν αναφέρομαι για την «περιβόητη» παραίτηση ή μη του προέδρου,  αλλά τουλάχιστον, περί του σωστού τρόπου διαχείρισης ενός προβλήματος μέσα στα πλαίσια μιας ηγετικής δυναμικής, ηγετοπρέπειας, θεσμικής ικανότητας και μιας ευφάνταστης ευρηματικής μαεστρίας. Ο πρόεδρος μιας χώρας είναι ηγέτης όλου του λαού ανεξάρτητα πολιτικών τοποθετήσεων κλπ. Θα πρέπει πάντοτε να μιλά, να συμπεριφέρεται, να ενεργεί και να πράττει ως πρόεδρος, κάτω από την οιανδήποτε πίεση και τις οποιεσδήποτε συνθήκες,  με πολιτική άνεση, σύνεση, έξυπνες επιλογές και  ωριμότητα. Με απλά λόγια ο πρόεδρος θα πρέπει να στέκεται στο ύψος και στο γενικότερο εκτόπισμα του αξιώματος που φέρει. 

Ο υποφαινόμενος, ο μικρός και  ο άσχετος, που θέλω να πιστεύω ότι εκπροσωπώ τον μέσο πολίτη αυτού του δύσμοιρου τόπου, αν ήμουνα πρόεδρος,  μετά την παραλαβή του πορίσματος,  θα αποσυρόμουνα στο γραφείο μου και θα το μελετούσα σοβαρά και επισταμένως με τους συνεργάτες μου.

Θα ακύρωνα πάραυτα οποιεσδήποτε υποχρεώσεις είχα εκείνη την ημέρα και την επομένη θα συγκαλούσα υπουργικό συμβούλιο για συνεδρίαση και λήψη αποφάσεων που θα τις ανακοίνωνα σε δημοσιογραφική διάσκεψη ή άλλωσπως, με πάσα νηφαλιότητα, συγκατάνευση και με τρόπο που απαιτούν οι υφιστάμενες περιστάσεις και με στόχο τη μη διατάραξη της ηρεμίας του λαού μου. Αν ήταν ανάγκη να παρευρεθώ σε εγκαίνια ( πράγμα που έκαμε δυστυχώς ο πρόεδρος) ή κάπου αλλού, θα κρατούσα το στόμα μου κλειστό, γιατί δεν ήταν ο κατάλληλος τόπος, ο κατάλληλος χρόνος και η κατάλληλη περίσταση για να σχολιάσω το αποτέλεσμα ενός πορίσματος που αφορούσε ένα τεράστιο θέμα που είχε σοβαρές επιπτώσεις στην οικονομία και σε ανθρώπινες ζωές. Για ένα πόρισμα  που άγγιζε τις λεπτές ευαισθησίες του λαού μου και που περίμεναν με τόση ανυπομονησία άπαντες οι πολίτες, των οποίων τυγχάνει να ηγούμαι.

Η διακυβέρνηση αυτού του τόπου, πέρα από τις φιλότιμες προσπάθειες και την καλή προαίρεση του προέδρου της χώρας, έφερε σίγουρα καλά, αλλά και πολλά δυσάρεστα, εν μέσω μιας μακράς σειράς ασυγχώρητων λαθών. Αυτή η στάση πολιτικής ζωής με κάμνει να πιστεύω ότι κάτι δεν πάει καλά.

Ποιος πταίει και τι πταίει; Ποιοι επικοινωνιολόγοι κρύβονται πίσω από όλη αυτή την κατάσταση και ποια κουσούρια άραγε κρύβονται στον προσωπικό χαρακτήρα  που επηρεάζουν, εν πολλοίς, την ηγετική ιδιότητα; Δεν είμαι σε θέση να γνωρίζω. Εκείνο που γνωρίζω όμως είναι τη ρήση «αρχή άνδρα δείκνυσι»,  σε  ένα τόπο, όπου διαγράφεται μια ιστορία, εν μέσω συμπληγάδων και δυσβάστακτου πόνου, μια ιστορία που επηρεάζει όλους τους πολίτες αυτής της χώρας.

Και μια μερίδα λαού, πολιτικοί και πολίτες, προσκείμενη στον, πάση θυσία, αλάνθαστο ηγέτη της, δεν προβληματίζεται, δεν ακούει, δεν καταλαβαίνει και υπέρτατο καθήκον θεωρεί, να υπερασπίζεται, δια πυρός και σιδήρου, τον αρχηγό της και όχι να τον συμβουλεύει σοβαρά και με προοπτική. Αυτοί οι άνθρωποι ως άλλοι αλεξανδρινοί, επιχειρηματολογούν, επευφημούν και επιχαίρουν για την ανδρεία τους να προασπίζουν κούφια λόγια για ψεύτικες βασιλείες.

Advertisements
This entry was posted in Πολιτικά. Bookmark the permalink.

5 Responses to Η συνέχεια ενός πορίσματος και οι Αλεξανδρινοί βασιλείς

  1. Ο/Η kP λέει:

    Agapite sintakti apsogo to arthro …tha itan endiaferon na mas grafate liga perissotera gia tous ALEXADRINOUS…..

  2. Ο/Η MNASON λέει:

    Ότι επάθαμεν, ότι παθαίνουμε και ότι θα πάθουμεν, εν που την κκελλέ μας.

    • Ο/Η Yetos λέει:

      Συμφωνώ. Δυστυχώς και …από την κκελλέ μας. Εκείνο που σκέφτομαι είναι ότι, σε μια μικρή χώρα και στην οποία ελλείπουν οι κατάλληλοι θεσμοθετημένοι μηχανισμοί προστασίας τής ανεξαρτησίας των πολιτών, οι πιέσεις που εξασκούνται πάνω σε αυτούς είναι μεγάλες και καταλυτικές. Η εξάρτηση των πολιτών από τις πολιτειακές αρχές και γενικά η αλληλεξάρτηση μεταξύ των πολιτών στην καθημερινότητα, είναι επόμενο να δημιουργούν πελατειακές σχέσεις, υποχρεώσεις, υποσχέσεις λόγω γνωριμιών, φιλότιμου κλπ και στο τέλος η συμπεριφορά μας να είναι του τύπου πάρε δώσε.

  3. Ο/Η MNASON λέει:

    Επιτρέψτε μου να παραθέσω δύο Κυπριακές πραγματικότητες για προβληματισμό και σχολιασμό:
    1. Γιατί από το 1974 και μετά, τα νυν κοινοβουλευτικά κόμματα σε όλες τις εκλογικές αναμετρήσεις που έγιναν μέχρι σήμερα και δεν είναι λίγες, είτε αυτές είναι Προεδρικές, είτε Βουλευτικές είτε Δημοτικές, συγκεντρώνουν τα ίδια ποσοστά με πολύ μικρή απόκλιση από τη μια εκλογική αναμέτρηση στην άλλη; Δεν πιστεύω οπουδήποτε στο κόσμο να υπάρχει παρόμοιο φαινόμενο. Ακόμη και σε τριτοκοσμικές χώρες.
    2. Γιατί για χρονική περίοδο πέραν του μισού αιώνα, αυτός ο λαός είναι διαχωρισμένος σε αριστερούς και δεξιούς και παρόλο που χάσαμε πατρίδες και θρηνήσαμε νεκρούς το 1974 εξαιτίας αυτής της διαμάχης, σήμερα αναβιώνει ξανά αυτή η διαμάχη που σταδιακά όλοι βλέπουμε σήμερα να μετατρέπεται ξανά σε μίσος και ο Θεός να βάλει το χέρι του; Μια περιοδεία ακόμη και στα πιο απομακρυσμένα και συνάμα γραφικά χωριουδάκια θα σας πείσει για αυτό. Καφενεδάκια με γαλανές σημαίες και δίπλα ή απέναντι καφενεδάκια με κόκκινες. Ή ακόμη μια επίσκεψη σε σχολεία και πανεπιστήμια σε περίοδο προεκλογικής περιόδου μαθητικών και φοιτητικών εκλογών θα σας πείσει ακόμη περισσότερο.

    • Ο/Η Yetos λέει:

      Εγκλωβισμός συνειδήσεων και μονολιθική εσαεί κομματική εξάρτηση. Παρόλο που έκτοτε η μόρφωση στη χώρα μας ανήλθε σε ψηλά επίπεδα. Συμφωνώ απόλυτα με το σχόλιό σας. Δυστυχώς η ποιοτική ανέλιξη μιας κοινωνίας δεν έχει σχέση ΜΟΝΟ με τη μόρφωση. Δηλαδή μόρφωση υπό τη χρησιμοθηρική έννοια που παρέχεται σήμερα. ( Μορφωμένα άτομα = αχθοφόροι γνώσεων). Μόρφωση, που να βασίζεται στις αρετές και αξίες που καταγράφονται στους αρχαίους προγόνους και στην καλώς νοούμενη παράδοσή μας, δυστυχώς σήμερα δεν παρέχεται.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s