Η Ανάληψη ως σημαντικός σταθμός

analypsiΕίναι ευεργετικό μέσα- μέσα, να θυμόμαστε και τις διάφορες εορτές της Εκκλησίας μας. Δηλαδή να προσπαθούμε να βιώνουμε όσο μπορούμε τη σημασία αυτών των θείων γεγονότων που επισυνέβησαν στον πλανήτη γη. Και όταν λέμε εορτές της Εκκλησία να μην εκλαμβάνουμε ότι Εκκλησία είναι κάτι το ξένο προς εμάς. Ότι Εκκλησία ανήκει στους παπάδες, όπως μου είπε κάποιος γνωστός μου, εν τη αγνοία του, βέβαια. Εκκλησία ήμαστε εμείς οι ίδιοι. Όλοι μαζί και ο καθένας ξεχωριστά.

Σήμερα λοιπόν είναι η εορτή της Αναλήψεως. Μια πολύ σημαντική και συμβολική εορτή που αποτελεί σταθμό στην όλη πορεία μας και γενικά στην παρουσία μας στην εν γένει ζωή. Νυν και αεί και στους αιώνες των αιώνων.

Τι σημαίνει λοιπόν Ανάληψη;

Ο Ιησούς Χριστός μετά την Ανάστασή Του από τους νεκρούς, δεν εγκατέλειψε αμέσως τον κόσμο, αλλά συνέχισε για σαράντα ημέρες να εμφανίζεται στους μαθητές Του (Πράξ.1,3). Οι πολλές εμφανίσεις Του περιγράφονται σε πολλά σημεία της Αγίας Γραφής και αλλού και είχαν πολύ μεγάλη σημασία. Έπρεπε οι πρώην δύσπιστοι και φοβισμένοι μαθητές να βιώσουν το γεγονός της Αναστάσεως του Διδασκάλου τους και να αποβάλουν κάθε δισταγμό και οποιασδήποτε μικρή απιστία για Εκείνον. Έπρεπε να αποβάλουν κάθε ίχνος λανθασμένης ιουδαϊκής αντίληψης για τον Μεσσία. Οι θαυμαστές εμφανίσεις Του και οι πνευματικές νουθεσίες, αποτέλεσαν σημαντικό παράγοντα για τη διαμόρφωση σταθερής και αμετάβλητης αντίληψης για το θείο πρόσωπο του Λυτρωτή Χριστού. Προέβαλλε πια να γίνει ιεραποστολικό έργο για να αντιληφθούν όλοι οι άνθρωποι την καθαρή αλήθεια της ζωής.

Ο ευαγγελιστής Λουκάς αναφέρει: « διήνοιξεν αυτών τον νουν του συνιέναι τας γραφάς και είπεν αυτοίς ότι ούτω γέγραπται και ούτως έδει παθείν τον Χριστόν και αναστήναι εκ νεκρών τη τρίτη ημέρα, και κηρυχθήναι επί το ονόματι αυτού μετάνοιαν και άφεσιν αμαρτιών εις πάντα τα έθνη, αρξάμενον από Ιερουσαλήμ. Υμείς δε εστε μάρτυρες τούτων. Και ιδού εγώ αποστέλλω την επαγγελίαν του πατρός μου εφ΄ υμάς» (Λουκ.24,45-49).

Την τεσσαρακοστή ημέρα, σύμφωνα με τον ίδιο ευαγγελιστή μάζεψε τους μαθητές του και τους ευλόγησε και μετά ανελήφθη στους ουρανούς. «Εξήγαγε δε αυτούς έξω εις Βηθανίαν και επάρας τας χείρας αυτού ευλόγησεν αυτούς. Και εγένετο εν τω ευλογείν αυτόν αυτούς διέστη απ΄αυτών και ανεφέρετο εις τον ουρανόν . Και αυτοί προσκυνήσαντες αυτόν υπέστρεψαν εις Ιερουσαλήμ μετά χαράς μεγάλης και ήσαν δια παντός εν τω ιερώ αινούντες και ευλογούντες τον Θεόν » (Λουκ.24,50-53).

Ο ευαγγελιστής Μάρκος, περιγράφει το θείο γεγονός: «ανελήφθη εις τον ουρανόν και εκάθισεν εκ δεξιών του Θεού. Εκείνοι δε εξελθόντες εκήρυξαν πανταχού, του Κυρίου συνεργούντος και τον λόγον βεβαιούντος δια των επακολουθούντων σημείων» (Μαρκ.16,19-20).

Ο Χριστός ανελήφθη στους ουρανούς αλλά έδωσε μια πολύ σημαντική διαβεβαίωση: «ιδού εγώ μεθ΄ υμών ειμί πάσας τας ημέρας έως της συντελείας του αιώνος» (Ματθ.28,20).

 

Advertisements
This entry was posted in Πνευματικά. Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s