Συγκεκαλυμμένος ρατσισμός

imagesCAWWY8NIΓια να αντιληφθούμε αν όντως υπάρχει στη ζωή μας «συγκεκαλυμμένος ρατσισμός», θα πρέπει να περιγράψουμε δύο πολιτικές ενέργειες και να προσπαθήσουμε να εντρυφήσουμε, με πολλή κατανόηση, σε αυτές.

Ας υποθέσουμε ότι ιδρύεται ένα πολιτικό κόμμα που σκοπό έχει να προασπίσει τα συμφέροντα και την ευημερία συγκεκριμένων ανθρώπων, πολιτών μιας χώρας. Δεν λαμβάνει υπόψη τους άλλους πολίτες, δεν τους υποστηρίζει και με την πάροδο του χρόνου, τους αφήνει να εξαλείφονται με χίλιους τρόπους, για χίλιους δυο λόγους.

Η άλλη πολιτική ενέργεια είναι η ίδρυση πολιτικού κόμματος που σκοπό έχει την προάσπιση και ευημερία των ζώων. Προασπίζει όμως την ευημερία συγκεκριμένων ζώων. Τα υπόλοιπα είδη ζώων, όπως το κατσίκι, το πρόβατο, το γουρούνι, την κότα, την πέρδικα, το μοσχαράκι, κλπ, επιτρέπεται να διέλθουν δια των σφαγείων με σκοπό να αποτελέσουν εύγεστη τροφή των ανθρώπων. Πιθανότατα όμως, μέχρι την αιφνίδια διακοπή της ζωή τους, να τυγχάνουν και αυτά της σκέπης του κόμματος, για την «πρόσκαιρη» ευημερία τους. Είναι σε όλους όμως παραδεκτό και κατανοητό ότι κατά τη διάρκεια του χρόνου και ως επί το πλείστον, κατά τις εορτές, διεξάγεται μια μεγάλη γενοκτονία εναντίον των πιο πάνω ανυπεράσπιστων ζώων, προς τέρψη της «κοιλίας των ανθρώπων».

Προβληματίζομαι ποια η διαφορά των δύο πολιτικών κομμάτων. Μήπως και στα δύο υπάρχει ένας συγκεκαλυμμένος ρατσισμός;

untitledΕίναι σε όλους φανερό ότι ο άνθρωπος είναι Άνθρωπος και τα ζώα είναι ζώα. Ο Δημιουργός δημιούργησε τα φυτά πρώτα, μετά τα ζώα και τελευταία τον άνθρωπο. Όλη η κτήση δημιουργήθηκε για τον άνθρωπο, την οποία κτήση, θα πρέπει να χρησιμοποιεί, με αγάπη και σεβασμό για ωφέλεια της ψυχής του. Ο άνθρωπος προόρισται να κυριαρχεί με αγάπη και σεβασμό όλων των δημιουργημάτων του Θεού, χωρίς υπερβολές και χωρίς να φθάνει στα άκρα. Η μοναξιά του όμως, πολλές φορές, ειδικά στη σύγχρονη εποχή, δημιουργεί την ανάγκη να φθάνει στα δύο άκρα. Είτε στην υπερβολική αγάπη προς τα ζώα, τη ζωολατρία, είτε στην έχθρα και το μίσος προς τα ζώα, τη ζωοκτονία. Η σωστή συμπεριφορά του ανθρώπου προς όλα τα βιοτικά και αβιοτικά στοιχεία της φύσης εμπεριέχεται στην ψαλμωδική ρήση, «ευλογείτε, πάντα τα έργα Κυρίου…».

imagesCAMKQJC3Ο άνθρωπος θα πρέπει «να αγαπά τα ζώα όχι όμως να τα «εναγκαλίζεται». Και εκφάνσεις του «εναγκαλισμού», είναι, μεταξύ πολλών άλλων, η διοργάνωση καλλιστείων, η κληροδότηση περιουσίας σε αυτά, η νοσοκομειακή περίθαλψη, η περισπούδαστη ένδυση, ο άνθρωπο -μιμητισμός, η ξενοδοχειακή φροντίδα και οι παθιάρικες θωπείες με σφικτοασπασμούς. Μεταξύ αυτών, νομίζω, συγκαταλέγεται και η ενέργεια (κατά τα άλλα σεβαστή) της ίδρυσης πολιτικού κόμματος για τα ζώα.

Ο Άγιος Σιλουανός γράφει «Ένιοι προσκολλώνται εις τα ζώα, αλλ’ ούτω προσβάλλουν τον Δημιουργό, διότι ο άνθρωπος εκλήθη ίνα ζει αιωνίως μετά του Κυρίου, βασιλεύει μετ’ Αυτού και αγαπά τον Ένα Θεό. Ο άνθρωπος δεν πρέπει να έχει πάθος προς τα ζώα, αλλά μόνο «καρδίαν οικτίρουσαν παν δημιούργημα». Διαφορετικά, κινδυνεύει να λατρεύσει «την κτίση παρά τον κτίσαντα» (Ρωμ. 1,25).

 

 

 

 

Advertisements
This entry was posted in Περιβαλλοντικά, Πολιτικά. Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s