Τι θα γίνουμε χωρίς βαρβάρους;

2Ανευθυνότητα δηλώσεων από μέρους πολιτικών, φανερώνει, πέραν πάσης αμφιβολίας, την παρουσία στο προσκήνιο ανεύθυνων πολιτικών. Και ακούοντας τούς πολιτικούς εκείνους να βγάζουν τόσο γρήγορα αποφάσεις και συμπεράσματα περί γεγονότων που μόλις έχουν διαδραματιστεί ή να ωρύονται μπροστά σε κάτι που δεν συμφωνούν, προβληματιζόμαστε για το βαθμό της συνέπειας, υπευθυνότητας, εντιμότητας και πολιτικής επάρκειας των ανθρώπων αυτών, τους οποίους -δυστυχώς- οι περιστάσεις ευνόησαν να κρατούν στα ισχνά τους χέρια, τις τύχες ενός ολόκληρου λαού και την ακεραιότητα μιας ηρωοτόκου πατρίδας.

Ο προβληματισμός αυτός γίνεται ακόμη πιο μεγάλος και η αγωνία μας αυξάνεται στο ζενίθ, με τη διαπίστωση ότι οι αποφάσεις –απόψεις συναρτώνται άμεσα με την κομματική τους ιδιότητα, την προσωπική τους ιδιοτέλεια και τις κομματικές τους αγκυλώσεις. Είναι τότε που τραβάμε τα μαλλιά μας και γουρλώνουμε τα μάτια, μπροστά στο χάος που διανοίγεται μπροστά μας και απειλεί αυτή την ίδια την ύπαρξή μας, την επιβίωσή μας, στο γεωγραφικό χώρο όπου η μοίρα έταξε να κατοικούμε.

3Αυτόκλητοι νεοφανείς, ασχολούμενοι με την πολιτική, δήθεν προασπιστές της πατρίδας, σπεύδουν ασθμαίνοντες και ανιστόρητοι να υιοθετήσουν -εν μια νυκτί- στρατηγικές επίλυσης μεγάλων προβλημάτων του τόπου. Τούτο φανερώνει πέραν πάσης αμφιβολίας, δύο πράγματα: Είτε το μεγαλείο των πολιτικών τους χαρισμάτων(;), είτε την πολιτική τους ανεπάρκεια και την εγωκεντρική τους ημιμάθεια, η οποία ημιμάθεια θεωρείται χειρότερη της αμάθειας. Πριν καν αρχίσουν οι συνομιλίες για επίλυση του εθνικού μας προβλήματος, που μαστίζει τη χώρα εδώ και μισό περίπου αιώνα, εξεγέρθηκαν και άρχισαν (δηλαδή οι ίδιοι όπως πάντα) να φωνασκούν σαν κοκόρια, να μεμψιμοιρούν, να ξεσπαθώνουν, να επιδίδονται στη μοιρολατρία και να εκπέμπουν έναν αχαρακτήριστο αρνητισμό. «Πριν αλέκτωρ φωνήσαι…» απαρνήθηκαν διαδικασίες και στρατηγικές που υιοθετήθηκαν με κόπο και ιδρώτα και με ουκ ολίγα χρήματα, στο πλαίσιο ενός συμβιβασμού και εξεύρεσης μιας έντιμης, δίκαιης, κλπ, κλπ, πολιτικής διευθέτησης, του διαιωνίζοντος εθνικού μας προβλήματος.

Δεν ξέρω αλλά σκέφτομαι ότι αν κάποιος έχει πλήρη συναίσθηση της τραγικής κατάστασης στην οποία βρίσκεται και αν πράγματι επικεντρώνεται στην προσπάθεια να εξευρεθεί μια λύση στο πρόβλημά του, τότε φυσιολογικά προσεύχεται, ελπίζει, προσμένει, ευελπιστεί, χαίρεται που ανοίγει κάποιο παράθυρο, αποκτά ευφορία που στο βάθος υπάρχει μια αχτίδα φωτός. Απεναντίας εδώ οι συγκεκριμένοι πολιτικοί άρχισαν να διαφωνούν μεταξύ τους, να χύνουν το φαρμάκι του αρνητισμού, της απαισιοδοξίας, της κακεντρέχειας και της κακοδαιμονίας. Μέχρι που ένας από αυτούς έσπευσε να διακηρύξει επίσημα ότι το κόμμα του αποκηρύσσει την ίδια τη βάση πάνω στην οποία θα αρχίσουν οι νέες συνομιλίες.3 Αν αυτή είναι αγάπη προς την πατρίδα τότε ισχύει η ρήση του Αίαντα …«αιδώς Αργείοι νυν άρκιον ή απολέσθαι…», ( Ντροπή Αργείοι!! Το μόνο βέβαιο που τώρα μας περιμένει είναι να χαθούμε). (Στίχοι στην Ιλιάδα, του Ομήρου).

Γιατί λοιπόν να μην ενώνουν όλα τα κόμματα τις δυνάμεις τους και παραγωγικά και με διαλλακτικότητα να επιδιώξουν την καλύτερη προοπτική για τον τόπο, όχι μόνο βραχυπρόθεσμα αλλά και μακροπρόθεσμα, ως όφειλαν και οφείλουν να κάνουν; Στο ερώτημα αυτό μού απάντησε ένας πλανιοπωλης, απλοϊκός μεν, αλλά με σοφία: «Όλοι αυτοί παιδί μου, ομιλούν και διαφωνούν για να υπάρχουν… . Αν λυθεί το πρόβλημα τότε τι θα κάνουν;». Και τότε θυμήθηκα τους διαχρονικούς στίχους του Κάβάφη.

……………………………………………………

«…Γιατί ενύχτωσε κ’ οι βάρβαροι δεν ήλθαν.

Και μερικοί έφθασαν απ’ τα σύνορα,

και είπανε πως βάρβαροι πια δεν υπάρχουν.

Και τώρα τι θα γένουμε χωρίς βαρβάρους.

Οι άνθρωποι αυτοί ήσαν μια κάποια λύσις.»

 

K.Π. Kαβάφη, Ποιήματα, I, (1896-1918), Απόσπασμα από το «Περιμένοντας τους βαρβάρους»

 

 

 

 

Advertisements
This entry was posted in Κοινωνικά, Πολιτικά. Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s