Οι δάσκαλοι όργανα των κομμάτων;

1(Με αφορμή τα επί τούτου απεργιακά μέτρα των δασκάλων)

Είναι να διαπορεί κανείς για την επαγγελματική αυθάδεια και την ανερυθρίαστη τακτική που επιδεικνύουν οι δάσκαλοι της χώρας, σε μια εξαιρετικά  δύσκολη περίοδο που περνά ο τόπος, μεσούσης της καθολικής προσπάθειας επίλυσης τού εθνικού μας προβλήματος και εν όψει της αγωνίας για την αίσια έκβαση ή μη, των προσπαθειών αυτών, που δυνατό να  σηματοδοτήσουν την επιβίωση της πατρίδας.

2Οι εκπρόσωποι των δασκάλων φαίνεται να μεθοδεύουν συνεχώς την εσαεί εξεύρεση προβλημάτων στους κόλπους της Δημοτικής Εκπαίδευσης, για να βρίσκονται πάντα στο προσκήνιο της δημοσιότητας, να ικανοποιούνται, εν πολλοίς, οι προσωπικές τους φιλοδοξίες και να υπακούουν, ίσως, στις παροτρύνσεις αντιπολιτευόμενων κομμάτων. Τα όποια φαινομενικά και ψευδεπίγραφα επιχειρήματα χρησιμοποιούν για να υποστηρίξουν τις θέσεις τους δεν δύνανται να αποκρύψουν την πραγματικότητα των προφάσεών τους. Αλλά έστω και να έχουν κάποια βάση τα επιχειρήματά τους, θα πρέπει να σημειωθεί ότι σε όλες τις Υπηρεσίες είναι αδύνατο να μην υπάρχουν κάποιες ατέλειες, μικροπροβλήματα, και εννοείται κάποιες  στρεβλές καταστάσεις. Όλα τούτα όμως αντιμετωπίζονται όχι μόνο με ιεραρχική σοφία, αλλά και σε σχέση με τα προβλήματα των άλλων Υπηρεσιών και  περισσότερο με τα προβλήματα που επηρεάζουν την επιβίωση όλων των πολιτών και δη της χώρας. Η εποικοδομητική συμβολή μιας τάξης εργαζομένων στην ανάπτυξη και πρόοδο της χώρας, προϋποθέτει σοφία και ωριμότητα σκέψης και όχι τυχοδιωκτικές ενέργειες που προκαλούν τόσο έντονα και δικαίως την αγανάκτηση ενός λαού που μαστίζεται από ανεργία, οικονομική κρίση και εθνική ταλαιπωρία.

4Οι πολίτες της χώρας, παρακολουθώντας την προσφιλή τακτική των λειτουργών της Δημοτικής Εκπαίδευσης, με το να δημιουργούν κάθε τόσο αναταραχή στην εκπαίδευση, μένουν έκθαμβοι και διερωτούνται αν τελικά υπάρχουν σώφρονες, νουνεχείς και σοβαροί άνθρωποι που στελεχώνουν αυτό τον, κατά τα άλλα σοβαρό, εξαίσιο και σημαντικό, τομέα της παιδείας. Αν και η άποψή μου είναι ότι σίγουρα υπάρχουν καταξιωμένοι, σοβαροί και εξαιρετικά καταρτισμένοι δάσκαλοι που επιτελούν σπουδαίο έργο, εντούτοις πιστεύω ότι είναι λάθος να επιτρέπουν σε μια ομάδα κλαδικών (επηρεαζόμενη από κόμματα όπως φαίνεται) να τους σύρει κυριολεκτικά από το ύψος της περηφάνιας τους, στο βάραθρο της ανυποληψίας και της ανεντιμότητας. Και διερωτώμαι – μαζί μου πιστεύω ότι διερωτώνται και όλοι οι σοβαροί άνθρωποι αυτού του τόπου- πώς κατάφεραν να αφήσουν τους συντεχνιακούς να τους παρασύρουν σε επικίνδυνα μονοπάτια όπου κατατροπώνεται η αξιοπρέπειά τους;  Γιατί επέτρεψαν σε μια ομάδα κατευθυνόμενων αντιπροσώπων τους να συμπεριφέρεται τόσο άτσαλα, ανεδαφικά, επιπόλαια και κομματικά, ρεζιλεύοντας καθημερινά τόσο έκδηλα μια υπεύθυνη και σοβαρή τάξη εργαζόμενων εκπαιδευτικών;

Πέρα από τα ουσιαστικά προβλήματα και τη γενικότερη αναστάτωση που δημιουργούνται στους γονείς και τα παιδιά, πρέπει να έχουν υπόψη τους οι δάσκαλοι ότι μειώνεται, οσημέραι, και ο βαθμός  εκτίμησης  που είχαν οι πολίτες για τα πρόσωπά τους και εμπεδώνεται όλο και πιο πολύ η άποψη περί μειωμένης αντίληψης και έλλειψης σοβαρότητας που δυστυχώς με τόση ευκολία αφήνουν να διαχέεται προς τα έξω. Θα πρέπει να αντιληφθούν ότι με τις συντεχνιακές τους συμπεριφορές και κατερχόμενοι σε απεργίες με του ψύλλου πήδημα, άρχισε να αλλοτριώνεται ο σπουδαίος ρόλος που είχαν, ως δάσκαλοι και ως πρότυπα των παιδιών μας. Τη θέση της εκτίμησης, της εμπιστοσύνης, της αποδοχής και του σεβασμού που είχαν από τους πολίτες μέχρι σήμερα, δυστυχώς καταλαμβάνει ο θυμός, η αποστροφή και η απέχθεια.

3Είναι κρίμα να υπεισέρχονται στα επαγγελματικά δρώμενα η κομματική αμετροέπεια και η κομματική κοντόφθαλμη πολιτική, με κόστος την απώλεια τού γοήτρου μιας καταξιωμένης τάξης εκπαιδευτικών που προσέφερε μέχρι σήμερα τόσα πολλά στον τόπο, με το να σμιλεύει ευαίσθητες παιδικές υπάρξεις και να πρωτοστατεί στη δημιουργία σε αυτές, των πρώτων εικόνων ζωής. Τα μέλη εκείνα της συντεχνίας των δασκάλων (φερέφωνα των κομμάτων) που επιμένουν και ψηφίζουν στη συνεχή διατάραξη της ομαλής σχολικής ζωής των παιδιών μας, επικαλούμενα ψεύτικα επιχειρήματα,  θα πρέπει να γνωρίζουν ότι είναι οι νεκροθάφτες μιας ευπρεπούς, σοφής και καταξιωμένης εκπαιδευτικής πορείας που χάραξαν αξιόλογοι δάσκαλοι που τίμησαν την εκπαίδευση σε χαλεπούς καιρούς, τους εαυτούς τους και τον τόπο.

Advertisements
This entry was posted in Εκπαίδευση - Μάθηση, Κοινωνικά. Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s